Sus

IRUM Reghin lansează TAGRO, primul tractor 100% românesc

Agroind Cauaceu SA / Articole  / IRUM Reghin lansează TAGRO, primul tractor 100% românesc

IRUM Reghin lansează TAGRO, primul tractor 100% românesc

Proiectul TAGRO a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere – IFOR – care funcționează la Reghin. Acest centru a fost înființat de grupul de firme MAVIPROD, în incinta fabricii IRUM și a presupus o investiție de 2,65 milioane de euro reunind aproximativ 50 de ingineri români.

Investiția în concretizarea proiectului TAGRO a însemnat alți 4.000.000 de euro puși la dispoziție de grupul MAVIPROD, acționarul IRUM. TAGRO este primul tractor agricol românesc produs după o pauză de 10 ani.

Acest tractor este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe. TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat. Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român București.

Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare TAGRO, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.

Primul tractor agricol românesc este un dar pe care IRUM îl face României în Anul Centenarului Marii Uniri. Însă 2018 este și anul în care se împlinesc 65 de ani de la fondarea IRUM și 25 de ani de la fondarea grupului MAVIPROD, acționarul majoritar al fabricii de tractoare din Reghin.

Fabrica IRUM a fost fondată în anul 1953, pentru a repara utilaje și mecanisme agricole și forestiere. În anul 1969, la IRUM a început producția de tractoare articulate forestiere. În anul 1993, familia Oltean, a fondat grupul MAVIPROD. Administrat cu inteligență, acest grup a fost capabil să cumpere, în anul 1996, pachetul majoritar de acțiuni de la IRUM Reghin. Această tranzacție a însemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Brașov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei brașovene a pus capăt acestui proiect.

„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identități vizuale unice și proprii, care să fie cel puțin la nivelul oricărui mare producător mondial și să reprezinte fundația viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, spune Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.

Caracteristicile TAGRO sunt următoarele:

Motor FPT 86, 95, 102 CP

Norma de poluare: Stagiu IV final

Capacitate cilindrică: 3 387 cm³

Putere: 102 Cp ( 75Kw )

Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm

Filtru de aer: uscat

Rezervor combustibil: 110 l

Rezervor AdBlue: 20 l

Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi

Inversor mecanic

Blocare diferențial: electrohidraulică

Tracțiune: 4 x 4

Cuplare tracțiune 4 x 4: electrohidraulică

Priza de putere spate: Independentă cu 540 / 1 000 rpm.

Debit pompă hidraulică: 60 litri / min

Capacitate de ridicare în tiranți spate: 4 400 kg, cu Sistem Auto Lift

Cuple hidraulice spate: 2 perechi

Certificată ROPS și FOPS, vizibilate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranță, scaun pasager cu centură, girofar, ștergătoare cu spălator parbriz față/spate, geam spate cu degivrare

Aer condiționat

Oglinzi retrovizoare

Faruri de lucru: 2 față / 2 spate

Echipare radio

Fara comentarii

Sorry, the comment form is closed at this time.