Sus

Autonomia în recoltarea furajelor – noua frontieră explorată de Claas

Agroind Cauaceu SA / Articole  / Autonomia în recoltarea furajelor – noua frontieră explorată de Claas

Autonomia în recoltarea furajelor – noua frontieră explorată de Claas

După ce au lucrat la dezvoltarea și comercializarea de utilaje agricole cu control autonom, germanii de la Claas își intensifică colaborarea cu startup-up olandez AgXeed în sectorul managementului automatizat al furajelor. Deocamdată, vehiculele autonome privesc în principal sectorul viticol unde au fost deja comercializate unele soluții, dar parteneriatul consolidat dintre producătorul Claas și startup-ul AgXeed – al cărui acționar minoritar este chiar Claas – privește, de asemenea, cu interes și către lumea fânului.

Ca dovadă a acestui obiectiv ambițios, la Bad Saulgau – cu ocazia evenimentului de presă din cursul lunii iulie, alături de tractoarele tradiționale a fost prezentat și AgBot 2.055 W4, un robot complet funcțional, combinat cu cea mai recentă versiune a modelului de greblă de împrăștiat Volto 1300 T. Experiența celor de la Claas în domeniul echipamentelor de producție pentru fân și roboții în câmp deschis AgXeed AgBot se unesc pentru a aduce automatizarea recoltării furajelor care este una dintre cele mai provocatoare faze ale sezonului pentru multe companii. În viitor, AgBot va putea ușura volumul de muncă al multor fermieri și antreprenori.

Claas și AgXeed au făcut o demonstrație cu un AgBot 2.055 W4 și o greblă de împrăștiat de înaltă performanță Volto 1300 T ca altă utilizare posibilă. „Datorită planificării sarcinilor și pistelor, este relativ simplu de pregătit pentru utilizare cu grebla de împrăștiat și deoarece recolta a fost cosită, vizibilitatea este foarte bună”, explică Philipp Kamps, manager de produs AgXeed. „În momentul de față este în curs de dezvoltare o soluție de sistem care utilizează senzori pentru a detecta obstacole, făcând sigure lățimi de lucru de peste 3 m. Aceasta va fi compatibilă cu implementele montate și tractate.” Magnus Rupp, manager de proiect Claas Saulgau, a adăugat: „Având în vedere cerințele clienților cu privire la calitatea fără compromisuri a lucrărilor, parametrii precum viteza la sol, viteza rotorului și monitorizarea împrăștierii trebuie, de asemenea, să fie automatizați. Pentru a realiza acest lucru, continuăm să investim în lucrări de dezvoltare și să efectuăm teste pe teren în condiții de recoltare foarte dificile”. Sunt, de asemenea, în curs de desfășurare alte procese automate din lanțul de recoltare, pe câmp și funcționale, pentru a reduce volumul de muncă al operatorului, iar unele soluții de „smart mowingt” (cosit inteligent) sunt deja prezente pe piață.

Un exemplu de utilizare este cosirea cu combinații de cositori triple. Datorită conceptului de operare inteligent, funcționarea cositorii frontale poate fi integrată în sistemul Isobus al combinației fluture spate, iar operarea cositorii în ansamblu poate fi integrată în sistemul de gestionarea a manevrelor la capăt de rând al tractorului, în funcție de preferința operatorului. În plus, modelele Disco Business oferă, de asemenea, funcții unice de confort, cum ar fi accelerarea automată a curelei Belt Boost pentru curățarea unităților de curele, reducerea automată a vitezei benzii la ridicarea pe o parte și ridicarea automată a unităților de cositori la inversare. Funcția de control automat al pantei Claas, disponibilă opțional, controlează atât viteza benzii, cât și presiunea de contact atunci când se lucrează pe pante laterale, asigurând astfel cea mai bună formare a brazdei și protecție maximă a ierbii, menținând, în același timp, deriva pe pantă la un nivel minim.

Un alt exemplu, pe lângă planificarea traseelor și direcția automată în timpul cositului prin GPS Pilot Cemis 1200 de la Claas, un alt exemplu este funcția Section Control disponibilă pentru toate greblele cu patru rotori Liner Business. Această „revoluție digitală” asigură operatorului o creștere fără precedent a confortului de operare. Cu o productivitate zilnică de 100 de hectare, cu o lungime medie a câmpului de 250 m, operatorul trebuia anterior să stăpânească până la 600 de poziții la capăt de rând, cu ridicare, coborâre sau, la orele de vârf, ridicare individuală a rotorului cu un grad mare de concentrare. Această muncă este acum efectuată de electronic, ceea ce înseamnă o ușurare considerabilă pentru operator.

Magnus Rupp a mai declarat că obiectivul principal „este trecerea de la agricultura mecanizată, la cea automatizată și în final la agricultura complet autonomă”. „Pentru tractoarele Claas, procesul a început deja: am început cu sisteme de asistență la conducere (ghidare prin satelit) și apoi am trecut la sistemele de co-pilotare cu Cemos, până când am ajuns, deocamdată, pe bază experimentală, la noul Xerion 12, la sistemele Auto Pilot pentru conducerea fără pilot”, adaugă Rupp.

Fara comentarii

Sorry, the comment form is closed at this time.