Start-up-ul vegan Beyond Meat intră pe Wall Street
Start-up-ul american vegan, Beyond Meat, care activează și în România (Beyond Burger), și care afișează rezultate negative în trimestrul IV a avut o scădere semnificativă la Bursă, vineri, 28 februarie 2020. În jurul orei 16:25 GMT, acțiunile Beyond Meat scădeau cu 19%, la 86,02 dolari la Bursa din New York. Acțiunea Beyond Meat rămâne însă la un preț mai ridicat decât prețul cu care a intrat pe Nasdaq în mai 2019, adică 25 de dolari, însă a pierdut foarte mult teren de la recordul de 234,90 de dolari atins la finele lunii iulie 2019.
Compania, care activează pe piața produselor prezentate în alternative ecologice la carne, mai sănătoase și care evită exploatarea animalelor, a pierdut 500.000 de dolari din octombrie până în decembrie 2019. Cu siguranță este mai puțin decât cele 7, 5 milioane de dolari pierdute in aceeași perioada în 2018, dar este o dezamăgire după profitul realizat, în premieră, in trimestrul al treilea.
Grupul american, care valorează acum la Bursă cca. 5 miliarde de dolari, și-a triplat însă cifra de afaceri, la 98 milioane de dolari. Potrivit companiei, această creștere a fost adusă creșterea vânzărilor către clienții internaționali, expansiunea numărului de puncte de distribuție și a noilor produse oferite. Per ansamblul anului, Beyond Meat are o cifră de afaceri 298 milioane de dolari (adică +239%), ceea ce înseamnă mai mult decât cele 275 milioane de dolari prevăzute în octombrie.
Beyond Meat, care adună parteneri noi, între care Starbucks Canada, preconizează pentru anul în curs o cifră de afaceri cuprinsă între 490 – 510 milioane de dolari. „Produsele companiei sunt prezente în cel puțin 4% din restaurantele americane, ceea ce asigură o marjă puternică de progresie”, a declarat directorul general al companiei, Ethan Brown, în cadrul unei conferințe cu analiștii. El evoca parteneriatele deja existente cu McDonald’s, KFC sau Subway.
De altfel, Beyond Meat a mai anunțat și noi investiții în marketing, cercetare și dezvoltare, precum și în expansiunea la nivel internațional. Start-up-ul preconizează să implementeze un sistem prin care să producă fripturi și cârnați vegane în Asia până la finele acestui an, „cu condiția ca această criză a coronavirus să fie în parte rezolvată”, subliniază Ethan Brown.
Fara comentarii
Sorry, the comment form is closed at this time.