Sus

Ce este Agricultura 4.0? (II)

Agroind Cauaceu SA / Articole  / Ce este Agricultura 4.0? (II)

Ce este Agricultura 4.0? (II)

Viitorul agriculturii este legat de digitalizare și marile companii din domeniul pesticidelor și mecanicii dezvoltă platforme pentru agricultura 4.0. În anul 2018, în Europa au fost investiți 900 milioane de dolari în companii care dezvoltă soluții inovatoare în agricultura de precizie, cunoscută și sub denumirea de AgTech, conform datelor furnizate de AgFunder. Acest domeniu, care reunește companiile producătoare de semințe, utilaje și produse pentru protecția plantelor conține și diferite start-up ce dezvoltă software pentru agricultura de precizie și managementul fermei.

Cine investește în aceste mici start-up sau în dezvoltarea de soluții? De regulă, multinaționalele din domeniile mecanicii agricole și produselor pentru protecția plantelor. În urma acestor investiții, firmelor din domeniul agriculturii le sunt propuse diferite platforme pentru managementul 4.0 al fermelor și terenurilor agricole, în mod gratuit sau contra plată. De regulă, obiectivele sunt următoarele: centralizarea datelor, legarea clientului de brand și acumularea de subscrieri. Să vedem, în continuare, cinci aplicații de top destinate fermierilor:

Bayer: Climate Field View
Între companiile poziționate în prima linie a acestui segment este Bayer, care prin achiziționarea companiei Monsanto și-a inclus în portofoliu și The Climate Corporation, o companie apărută în anul 2006 și achiziționată șapte ani mai târziu de Monsanto contra sumei de 1,1 miliarde de dolari. Produsul de top al acestei companii este Climate Field View, o platformă pentru agricultura 4.0 care colectează informații ce provin de la mai multe surse în scopul de a furniza fermierilor sfaturi utile pentru managementul terenurilor.

Această platformă, disponibilă și în Statele Unite, Canada și Brazilia, oferă agricultorilor posibilitatea de a colecta și vizualiza mai ușor datele despre parcele, și de a analiza și evalua performanțele culturilor lor, precum și gestionarea variabilității câmpurilor prin intermediul unor planuri de fertilizare și de semănat personalizate ce vizează optimizarea recoltelor. Prin intermediul Field View Drive, datele generale ale utilajelor (tractoare, combine, etc.) sunt încărcate în platformă, la fel ca imaginile din satelit, prognoza meteo și analizele de sol.

BASF: Xarvio
În urma achiziționării companiei Monsanto, Bayer a vândut câteva companii către BASF, aceasta din urmă achiziționând Xarvio, platforma de digital farming pe care Bayer a început să o dezvolte înainte de „operațiunea Monsanto”. Aplicația Xarvio face parte dintr-o suită de soluții digitale pentru agricultură, disponibile sub brandul Xarvio Digital Farming Solutions. Suita Xarvio include și aplicația Xarvio Field Manager, care combină vizualizarea standard a zonelor de câmp cu trei caracteristici de ultimă oră: Field Monitor (monitorizarea culturii), Spray Timer (recomandarea privind aplicarea tratamentelor) și Zone Spray (aria de stropire), toate concepute pentru a oferi fermierilor și consultanților agricoli instrumente economice și durabile care să îmbunătățească producția agricolă, de exemplu prin identificarea automată a momentului și dozei optime de aplicare a fungicidelor. Ultima componentă a aplicației, Xarvio Scouting App, ne oferă posibilitatea identificării bolii ce a lovit planta printr-o simplă poză făcută cu telefonul mobil.

Corteva: Granular
Granular este o companie cu sediul în California, pe care DuPont a achiziționat-o în 2017, aceasta dezvoltând o platformă de digital farming. Cu câțiva ani înainte, Pioneer dezvoltase Encirca, o altă tehnologie destinată digital farming-ului. După fuziunea dintre Dow și DuPont, ambele companii s-au transformat în Corteva. Aceasta din urmă, foarte activă în România, a dezvoltat Granular, aplicație ce furnizează sfaturi despre semănat și fertilizare în doze variabile. Aplicația trimite alerte direct pe telefonul mobil în cazul apariției unor probleme ale culturilor, identificabile prin intermediul imaginilor din satelit. Grație acestui software, fermierii au o viziune de ansamblu în timp real asupra modului în care evoluează culturile, precum și posibilitatea să intervină mai rapid dacă întâmpină probleme, pentru a putea îmbunătăți starea acestora, astfel încât să nu aibă pierderi masive și, în final, să-și crească semnificativ productivitatea în fermă.

John Deere: Operations Center
Operations Center de la John Deere oferă fermierilor posibilitatea de a primi pe telefonul mobil toate datele referitoare la mașinile lor, informații despre parcele, starea culturilor, operațiunile efectuate, datele meteo, precum și coordonarea colaboratorilor fermei. Mașinile care sunt echipate cu sistemul JDLink Connect transmit automat datele din câmp către Operations Center, astfel acestea sunt disponibile pentru toți utilizatorii înregistrați.

Syngenta: FarmShots & Cropio
Syngenta și diversificat, la rândul său, achizițiile în acest domeniu și, la începutul anului 2018, a cumpărat FarmShots, o companie americană care a dezvoltat o platformă de digital farming bazată pe interpretarea datelor din satelit.

Acest serviciu a fost dezvoltat pentru a ajuta fermierii, agronomii și comercianții să repereze rapid și cu acuratețe problemele din teren cauzate de dăunători, apariția insectelor, carențele nutritive ale plantelor, bolilor de cultură și buruienilor. FarmShots le permite astfel fermierilor să reducă cercetarea pe teren cu până la 90 la sută și îi ajută să se concentreze pe necesitățile culturilor. În Statele Unite, serviciul FarmShots este integrat în platforma AgriEdge Excelsior, o aplicație destinată managementului firmelor agricole.

În anul 2018, Syngenta a mai achiziționat Strider, una dintre cele mai utilizate platforme de digital farming din America Latină. În același timp, în China, unde are ca partener conglomeratul chinez ChemChina, Syngenta a dezvoltat platforma Modern Agricultural Platform. În fine, pentru a-și consolida poziția pe piața europeană, Syngenta a achiziționat anul acesta, în luna septembrie, The Cropio Group, compania ucraineană care a dezvoltat o platformă de digital farming prezentă în 50 de țări, în special în cele din Estul Europei.

Fara comentarii

Sorry, the comment form is closed at this time.