Agrinfluencer, un fenomen nou în lumea agromecanicii
În perioada 9 – 13 noiembrie, a avut loc la Bologna cea de-a 45-a ediție a expoziției de mașini agricole EIMA International. Au fost prezenți 1.500 de producători, dintre care 480 din străinătate, reprezentând 40 de țări. Expoziția s-a desfășurat pe o suprafață totală de 128 de mii de metri pătrați, din care 8 mii au fost în exterior. Organizatorul evenimentului este Asociația italiană a producătorilor de mașini agricole – FederUnacoma. În cadrul expoziției italiene, România a avut un spațiu expozițional unde au fost prezente mai multe firme, precum Irum, Proinvest, Mecanica Ceahlău, Mefin, Repo Agri etc.
În cadrul evenimentului a fost prezentat și Agrimachinery Creators Report 2022, un sondaj din care reies diferitele tipuri de influenceri și unde este oferită o privire de ansamblu asupra utilizării diferitelor rețele sociale. „Dacă aș fi o firmă de mașini agricole, aș începe să mă gândesc la o investiție, pe lângă media tradițională, și în influenceri și canalele care îi găzduiesc, începând cu Tik Tok”, a declarat Matteo Pogliani, manager digital Open-Box și fondator al Observatorului Național de Influencer Marketing, la întâlnirea de la Eima International denumită „Agrinfluencer și comunicare agromecanică: cadru european, așteptări și perspective”, în care au fost prezentate rezultatele Agrimachinery Creators Report 2022 și care s-a bucurat de prezența marilor agrinfluenceri italieni și europeni.
Un sondaj care fotografiază un sector al comunicării tematice aflat într-o expansiune considerabilă și capabil acum să capteze interesul principalelor branduri de mecanică agricolă. Raportul evidențiază patru tipuri de creatori: fermieri/crescători, caracterizați prin spontaneitate și credibilitate ridicată pentru că sunt „capabili să spună ce fac”; experții, personaje din sector caracterizate prin abilități tehnice înalte, care nu sunt fermieri; fotografi/ realizatori video, care se concentrează pe conținutul vizual și pe estetica mesajului; pasionați, ghidați de emoție, de pasiune, repostând adesea conținutul altor persoane.
„Fenomenul agrinfluencer – continuă Pogliani – s-a dezvoltat acum în toată Europa, dar pot fi identificate câteva țări cheie. În primul rând Germania, unde sunt concentrați peste 40% dintre creatori, Marea Britanie (14,4%), iar apoi Țările de Jos și Italia (7,2%). 66% dintre creatori sunt activi pe cel puțin două canale și 46,9% chiar și pe trei. O caracteristică cu adevărat relevantă”.
Canalele luate în considerare sunt Instagram, Tik Tok, Youtube, Facebook, fiecare cu caracteristici unice. „Instagram – subliniază Pogliani – este canalul de referință pentru creatori și influenceri. Aproape 80% din prezența totală este concentrată asupra acestuia. Aria europeană este de 4,8 milioane de urmăritori pentru industrie, iar media de urmăritori per creator este de 52.000. Tik Tok este adevărata mare surpriză, cu cele mai relevante performanțe de creștere. Are un total de 4,1 milioane de urmăritori, iar până acum nu este ceva ieșit din comun ca acest conținut agromecanic să ajungă la 250.000 de vizualizări. Youtube este mai complex pentru un creator nou de conținut și funcționează mai mult ca un motor de căutare decât ca o rețea socială reală. Are însă avantajul că permite o durată medie de viață mai lungă a conținuturilor publicate, cu 5 milioane de abonați și o valoare medie de 58.500 ca interacțiune media. Facebook nu este un canal învechit, așa cum susțin unii, dar cu siguranță nu este foarte popular printre creatorii de agromecanizare”.
Comunicarea în sector are așadar un nou subiect important în agrinfluenceri. Creatori de conținut de diverse origini – fermieri, distribuitori, antreprenori, producători de fotografii și video, pasionați – care cu pasiunea și expertiza lor dau viață piețelor virtuale care, pornind de la propriile experiențe sub formă de infotainment, sunt capabili să disemineze și să împărtășească informații din acest sector.
Fara comentarii
Sorry, the comment form is closed at this time.