Sus

Europenii sunt tot mai preocupați de costurile produselor alimentare

Agroind Cauaceu SA / Articole  / Europenii sunt tot mai preocupați de costurile produselor alimentare

Europenii sunt tot mai preocupați de costurile produselor alimentare

Prețul pare să fie cel mai important factor pentru achizițiile alimentare, potrivit studiului Eurobarometru 2022. „Costul alimentelor cântărește astăzi mai mult pe europeni decât acum câțiva ani și devine astfel principalul factor care influențează achizițiile de alimente, urmat de gusturi”, declară EFSA, Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară, într-o notă din 28 septembrie 2022. Acesta din urmă. stabilește principalele concluzii ale studiului Eurobarometru 2022.

„Este al patrulea sondaj de acest fel realizat din 2005. Bazat pe chestionarea a 27.000 de persoane din Uniunea Europeană, sondajul prezintă o imagine în evoluție a modului în care europenii își aleg alimentele, cunoștințele și preocupările lor cu privire la siguranța alimentară, precum și sursele de informații pe care se bazează pentru a obține informații despre problemele legate de siguranța alimentelor”, explică EFSA.

În Uniunea Europeană, 54% dintre respondenți plasează costul printre „cele mai importante elemente” atunci când cumpără, față de 51% în 2019 (sondajul anterior). Înainte de gusturi (51%), se află siguranța produsului și originea acestuia (46%).

La întrebarea „care subiecte despre care ați auzit vă preocupă cel mai mult când vine vorba de alimente”, 40% dintre respondenții europeni se gândesc la reziduurile de pesticide. Pe locul doi, reziduurile de antibiotice, hormoni sau steroizi din carne sunt citate de 39% dintre respondenții de pe Bătrânul Continent. Sunt mai atenți la aditivi (44% dintre respondenți), toxiinfecții alimentare (39%) sau bunăstarea animalelor (33%). Acest ultim subiect este cel mai puțin menționat de respondenții europeni (22%).

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați link-ul de mai jos.

Eurobarometru 2022

Fara comentarii

Sorry, the comment form is closed at this time.